kecewanyer

Tahu tak buah aper ni?
Takkan tak tahu pulakan...yup!ini buah kegemaran mama..
buah kuini.org kedah panggil buah konen.
musim dia tiba lagi.bejuraian kat atas pokok belakang rumah.
fuhhhh!aromanya memang tak leh tahan.semerbak harum.
sejak seminggu ni dok tunggu bila nak gugur.
sekali harini
dub!
yeyeye kuini dah gugur.
happy sgt2.biarpun hanya sebijik...


kebetulan time nak makan tengah hari.
mama kupas kuini tadi kemudian mama cincang2 pula.
agak2 nak buat aper yer?
hehehe..nak buat sambal kuini ler.
baru ajer nak tumbuk,phone mama berbunyi.
abaikan dulu adengan tumbuk menumbuk
coz mak mertua ditalian
sembang punya sembang mak tanya makan tak lagi.
selamba jer jawab
"lom...baru nak tumbuk sambal konen mak"
(dengan riangnya.mcm org ngidam dapat hajat)
sekaliiiii......
uwaaaa rasa nak nangis....


mak tak bagi makan.
kena pantang lagi mak kata.
mcm kena pantang ais n laksa.biarpun dah 4bulan bersalin.
wawawawa(tangisan tersekat2)
mak mulakan hujah yang pajang berjela.
hemmmmm
sudahnya buah dicincang simpan dalam peti dulu.
esok2 abang naufal baik demam
boleh bagi dia makan.

4 comments:

Kamsiah said...

salam
peberet saya jugak,sambal belacan boh buah kuinin...
minggu lps p kat anak buah kat bumbung 5...dia bg ada la dlm 15 biji...huhu syok tak terkata...kat san abuah tu dapat free(pelatih inst pertanian)

ms.n said...

eleh..padahal nk nangis sebab lain kn kn???
konen lak jdi alasan... pdhal mmg duk mraung raung kn??? eheh

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

sis kamsiah...
best la gitu....sy byk blkng umh tapi takleh mkn.huhuhu.sgt sadis!

yg..
apahal lak nk nngis sbb lain.takder mkna..hehe

deeya said...

mmg buah mempelam dan adik beradik dan sedara mara mempelam kena pantang setahun dikkk....