Terus diuji

Balik dari hospital...
huh tension sgt2..serabut bagai..so buka sahabat kesayangan ni..disini mama mencoret segalanya..ini jua teman mama...yerlah tak leh meluahkan pada org so luahkan pada skrin kaku ni...
bukan takder pendengar setia..bukan takder peneman terbaik..tapi ntah...sukar nak mama jelaskan keserabutan ni....
Bicara doktor tadi benar2 menyentap separuh dari jiwa mama..tapi seperti biasa bila doktor bicara mama hanya senyum..bukan tak bagi perhatian..tumpuan tu ada..tapi malas sikit nak dengar berita2 tak best ni...
sampai doktor tanya mama "awak tak risau ker?" apa yang patut mama jawab.."eh risau sgt2 doktor" atau patutkah mama menangis teresak2...atau buat muka sedih sepanjang sesi rawatan?so jalan terbaik senyum..tanda menerima segala takdir kehidupan.redho!Allah uji mama lagi...besyukur!itu tanda kasihNYA pada mama.insyaallah dan itu jua sebagai kifarah dosa2 mama...takder apa yang mama tanamkan dalam diri mama yg dhaif ini melainkan...mama hak Pencipta sebagai yang dicipta terimalah apa jua pemberiaanNYA... nak nangis teresak2  pun bukan boleh sembuh.Jadi teruskan berusaha..teruskan rawatan dan teruskan berdoa...insyaallah mama pasti sembuh jika Allah berkehendakkan itu berlaku...
"Awak masih muda.benda ini tak patut berlaku"mama senyum lagi bila dengar doktor berkata begitu.
"Muda bukan takleh sakit dotor.muda bukan tak mati"mama jawab selamba.Takpalah apa yang termampu insyaallah mama akan usahakan..takleh pasrah tanpa melakukan apa2...
Keluar dari bilik doktor mama rasa nak nangis bila melihat tiga pasang mata kesayangan mama.tiga wajah kekasih hati mama.tiga insan penguat hidup mama...so fikirkan positif...ceriakan hidup kerana itu juga ubat dari segala penderitaan...

"senyum tak beerti kita kuat...tapi dengan senyuman kita mendapat kekuatan"

3 comments:

Amiizaa2001 said...

salamssss

mama kenapa? sakit apa? :( sorry kmieja menyibuk.....:(

hayati hashim said...

kenapakah wahai kekanda? anda ni sudah macam macam...!!!

tuan blog said...

kak mieja > takder apalah akk..sj emosi terlebih.hahaha

yg> mcm2 dlm blog ni...meleraikan sgla kekusutan