Beda Tul....

Subahanallah..Alhamdulillah..Allahuakbar.....
Terkenang balik saat  permata2 hati mama,didalam kandungan mama.Banyak betul ujian yang Allah turunkan menguji rapuh kebal kesabaran.Allah dampingkan mama,suami yang cukup memahami.Yang merasa susah dengan kesusahan mama...yang merasa gembira dengan kesenangan mama...yang sentiasa ada membisikkan kalam semangat bila kekadang mama mula tampak tewas.....Alhamdulillah ya Allah...mama besyukur.
Seperti yang lalu,kali ini mama merasainya lagi.Cuma tak nafikan kali ini tak lah seteruk yang lalu.Taklah selembik yang lalu...betul kata orang..."tiap anak itu,x sama rasanya"
6 tahun lalu...ketika abang didalam rahim mama....mama merasai dikejar kehospital dengan ambulance,dimasukkan kewad entah keberapa kali.Hospital itu rumah kedua mama waktu tu.Berbekas tangan mama dengan kesan jarum drip.Bila tangan mama mulai bengkak...kaki juga turut jadi mangsa.Huhuhu.Mana baba?Baba ada sayang.baba cuma tinggalkan mama ketika waktu kerja jer.Selebihnya baba ada dengan mama.Bila time melawat habis,baba diluar wad rehatkan badan.Solat baba juga di hospital.Tidur malam baba juga disitu.Letih berbaring diluar musalla...baba mencari bangku2 kosong pula.Sekejap2 jer baba pulang rumah untuk mandi dan salin pakaian juga mengambil bekal.kejap2 baba juga curi2 masuk tengok mama....Bertuah tul mama kan sayang?
Imbas pula tentang adeq aunie,tahun lepas.Tak seperti ketika mama ngandung abang.walaupun mama tetap juga merasai dikejarkan ke hospital dengan ambulance...dan juga menghuni wad...bezanya ketika adeq,tak sekerap abang.3kali jer mama masuk wad ketika mengandung adeq.Alahan,dekat adeq juga cuma untuk 3bulan...berbanding 5bulan ketika abang.Satu ajer sama...mama mula lembik hamil ketika usia 3w.belum pun sampai kitaran bulanan mama.mama dah merasai morning sicknes....cepat betul.ujian UPT pun still neg lagi.hihihi.
Mama dinasihatkan suruh stop pregnant sebab masalah kesihatan mama.Ingat lagi masa hamilkan kalian ada doc sarankan suh mama gugurkan.Aduhai masa tu hanya Allah yang tahu resah mama dan baba.Ada juga yang memberi gambaran negetif tentang kalian bila dilahirkan....Dan sesungguhnya ALLAH  itu penentunya.Itu sekadar teori dari Doc...mereka juga makhlukNYA..mereka bercakap dari pengetahuan mereka...apa yang mereka belajar...sebagai hamba...tugas mama berdoa...meminta dari ALKHALIQ...moga permata2 hati mama dan baba sihat2 sahaja........
Dan untuk kali ini juga mama dan baba doakan moga semuanya selamat.Rezeki yang Allah berikan mama terima dengan lapang hati......syukur....Untuk seminggu badan mama ni lemah sikit.Alahan takder la teruk..tapi tetap meletakkan tugas dapur dibahu baba.tak mampu...moga semua ni cepat berlalu.dan paling membahagiakan mama tak ditempatkan lagi diwad.hehehe..suka...suka.alhamdulillah.kalau boleh xmo dok2wad nih.biarpun ader pujukkan dari doc...mama masih mampu rasanya dirumah.....berehat dirumah... tolong doakan mama yer....moga sihat2 ajer.....

------------->tak tega nak tinggal si kechik aunie....sian anak2 mama.so selagi boleh biar ajer mama di ISTANA QASEH kami....

2 comments:

Princess Solehah said...

eh, aunie nak dapat adik lagi ye? TAHNIAH :) jaga kesihatan ye kak....doakan auni Teratak Mawaddah ni pun cepat-cepat dapat adik, buat teman dia bermain nanti :)

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

syukran ummu auni...
insyaallah mg segera bertambah lg ahli bait teratak mawaddah...amin.