Tahniah Abang Naufal

Minggu ni Mama dan Baba busy sikit.Melatih abang Naufal menghafal beberapa surah pendek sempena Karnival Pendidikan Prasekolah Wp Labuan.Sebenarnya anak mama nih tak boleh didesak.Diajar perlahan2.Abang memang dah mula mengahafal beberapa  surah sejak dari tahun lepas.Cumanya bila nak masuk pertandingan ni abang sikit tertekan.Puas mama dan baba cakap,tak menang takper..asalkan Abang mampu ingat sebaiknya ayat2 alquran.Tue kewajipan kita.

Alhamdulillah...hari ni abang mampu buat sebaiknya.Walaupun sikit gelabah..yerlah baru first time dok atas pentas.Ader pulak juri2 didepan.Tapi mama tabik la.abang memang berani....Bergema suara abang...kuat daripada peserta yang lain.hehehehe....seronok baba leh tengok abang.Mama gak yang sedih tak dapat pergi.huhuhuhu.tapi takper baba ader record video untuk mama.Masa mama tengok video tu...hanya Allah jer yang tahu..abang pun hairan bila tengok mama nangis...."mama happy syg!!!"
Balik dari sekolah,abang terus peluk mama.Abang cakap dapat no 2.Alhamdulillah.Kemudian abang ckp lagi "tp abg xdpat no 1"hehehe takperlah sayang.Janji abang lancar menyebut tiap patah kalam tuhan.Itu sudah cukup.abang dah lakukan yang terbaik.....
Kemudian air mata mama menitis lagi bila dapat sms ni:

"SALAM.TERIMA KASIH KAK.
MELATIH AHMAD SELAMA INI.
TAHNIAH DIA DAPAT NOM 2"
-cikgu norhazrinah latif-
Ringkas sms dari cikgu.tapi cukup membuatkan mama dan baba bangga dengan abang.semoga anak mama menjadi Mujahid Hebat.Moga Allah makbulkan harapan mama dan baba..menjadikan anak mama anak soleh solehah.....insyaallah....

5 comments:

Amiizaa2001 said...

congratsss......:) berbaloi ummi mengajar:)

hayati hashim said...

cerdik sebijik macam Aunty. sekian.

Zefa NorAsmara said...

Tahniah abg Naufal.. :D

ummuabdullahsyaakir said...

Terasa sejuk mamA mengandung....tahniah NaufAL.

CT said...

macih jd follower ya...:)