AURA BAIT AL~IMAN

Alhamdulillah,Sepetang meluangkan masa bersama cinta dan permata2 hati mama dilaman Istana Qaseh kami.Rasa seronok sangat,bilamana dapat melihat hasil tanaman kami semenjak berpindah keteratak baru 3bulan yang lalu subur dan ader yang dah mengeluarkan hasil.....alhamdulillah,syukur diatas kurniaanMu.
Sejak mengenali dan membaca kalam 'Bait Al~Iman' mama mula jatuh cinta untuk berkebun.Rajin betul abu dan ummu muhammmad....dan aura kerajinan itu berjaya meilhamkan semangat tani buat mama.syukran ya Ummu Muhammad!kebetulan pindah ke teratak baru kali ni,kita punya laman merah yang agak luas.so dengan bantuan baba...kita berjaya juga berbudi pada tanah....syukran baba.....rupanya baba juga suka berkebun.mungkin keadaan rumah sebelum ni,membuat kita tak bersemangat untuk bertani.
Pokok Pertola,cili,terung.bendi,jagung,sawi dan kacang panjang


sawi taiwan mama yang dah boleh dimasak.
Abang dan kakak techik pun turut beriadah sama.Lebih kepada menambah kerja pada mama dan baba.Habis comot 2beradik nih dengan tompokkan tanah.hahahaha takper...aper yang penting kita ENJOY!
Mama diusia kehamilan 32minggu sudah...memang agak penat sikit....aktiviti tambahan untuk bersenam bagi ibu hamil...oklah tu kan? bagi mudah bersalin esok.hehehehe.oklah,nak berehat dulu...kecapekkan amat dah nih......esok berkebun lagi...misi tanam Timun,tomato,kacang botol,kailan dan jagung lagi.......

6 comments:

Ummu Muhammad said...

bestnyeeee kawasan rumahhh!!! luasnyeeeee kebun die.....kat labuankan mama?

semoga aktiviti keluarge berkebun ni mudahkan baby keluar..dalam peyut tu mesti kongsi hobi yg same ;)

p/s: kami pun tak tanam macm tu..tanah sekangkang ayam hehe

~MAWAR~ said...

Ya allah..bestnya ada kebun camni...kwsn kami lagi la ya ummu muhammad..xde tanah..hehe.tingkat 5 katakan..adoii suka betul tgk kebun mama ni..meriah sayur2 yg ada tu haa..tahniah! rezeki 3rd mujahid ye..subur je tanaman

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

a'a dilabuan ummu muhammad...alhamdulillah kita sm2 mmnfaatkan sumber yg ada walaupun hanya sekngkang ayam!hahaha ader ker skngkng ayam???

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

terima kasih ummu mawar....rzki time pantang utk 3rd mujahid nnti.kena tanam sawi kampung n lobak putih byk2.....hehehehe.dok tingkat 5,apakan daya utk bertani...xpa ummu mawar luangkan ms dgn mmasak pulak...patin tempoyak dan choc moist...walllah sedap.....

Princess Solehah said...

wah...ni yang tak sabar juga nak berkebun kat rumah baru heheh

Ismi Huda said...

bestnya boleh berkebun di rumah dan makan hasil tanaman sendiri.