Berehat jap...

( bila datang mood nak happy...adik macam tak sakit pun)
Dua tiga hari,mama  tak buat  n3 baru..betul2 sibuk...So berehat jap.bagi tumpuan penuh untuk puteri hati...lepas jer putera hati baik demam..adik lak menyusul...aduh kali ni aunie merap betul.so tak sempat mama nak jenguk diari maya ni...windu la gak..disamping line internet yang mengot,so...lagi malas nak kesah.
Tadi,setelah 4hari adik demam dan meragam sepuasnya baru mama dan baba bawa gi klinik.kenapa lama sangat?sebab adik demam main2.kejap ok..kejap panas..pastu ok..tapi bila panas..badan adik panas betul.Lagipun mama fikir mabye sebab perubahan bulan..ader la tu,adik nak leh akai lagi.sekarang tiap2 bulan adik demam..nak leh meniarap,demam.Nak leh menyulur,demam.boleh merangkak demam...dan sekarang nak leh apa pulak yer?mama dan baba,menunggu penuh kesabaran..tapi demam adik makin menjadi2.so dah habis ikhtiar..klinik la jawabnya.adik taknak makan n minum susu lansung.tapi air masak adik minum pulak.mujo la nak juga minum air masak...
Tadi doc check suhu badan adik..mak ai terkejut mama..39.tingginya!tonsil adik bengkak n merah sangat2.Doc bagi ubat,sumbat ikut bawah.sebab tinggi dan lama sangat adik demam.Sian anak mama.maaf yer dik,mama ingat adik demam beralih bulan jer.sian anak mama..
then sekarang dah nampak ok sikit..walaupun adik tidur tak nenyak betul...moga anak mama cepat sembuh yer sayang.Ulfah aunie mama dah jadi sikit slim dah..lepas ni baik demam...tembam2 balik yer dik...

2 comments:

makdara TERdiva said...

bila anak2 demam, mak pun ikot demam..risaukan kesihatan anak.. :)

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

betul tu MDT...naik serabut mama..tak tahu nak buat apa lg...