ABANG n ADEQ...

Alhamdulillah,dapat juga ahli bait Istana Qaseh melalui fatrah ramadhan buat sekian kali.moga dapat sampai ke akhirnya.Insyaallah.dan moga bersua kembali.sedikit sibuk bila menghadapi imtihan ni...kalau boleh macam malas nak hampiri notebook buat sementara waktu nih.yer la kalau dapat ngadap nih..mau tadarus dilupakan.hahaha.itulah nama pun syahrul mujahadah.
Tapi ada gak sahabat2 maya yg kol mama...bertanya khabar.hairan tetiba hilang.tak nampak dimuka buku mahupun blog.prihatin betul sahabat maya mama yer.alhamdulillah mama masih menghirup aroma segar ramadhan nih.doakan mama selalu yer..

Prihal mujahid mama : Syukur,kerana masih bersemangat untuk berpuasa.miskipun pada hari pertama abang tak mampu nak sampai ke maghrib.abang keletihan sangat.mama jadi kesian...lansung tak bermaya.suruh gi main pun taknak.memang betul2 letih.tapi abang tetap nak berpuasa.Sehinggalah jam 5.40ptg,tak sampai sejam lagi untuk berbuka.abang tak mampu bertahan.nangis abang..badan panas.hah!abang demam.akhirnya abang minta air.tapi abang tak mau batal puasa.tu sebab abang tak mau makan.puas baba dan mama pujuk.puasa abang dah batal..tapi takpa abang memang anak yg hebat.bangun sahur pun semangat.kalau mama dulu...hemmm cam di gam hah mata nih(wlupun time tu mama dh umo 10thn)sampai la kehari ni..ramadhan keempat.abang masih melaksanakan dengan baik.moga hrni abang dpt puasa penuh seperti 2hr yg berlalu.bab makanan..namapun budak..kalau kita yang tua ni teringin mcm2.inikan pula sikecil nih.hr pertama.nak makan ayam masak kicap dan bihun goreng.hr kedua nak makan karipap dgn agr2.hr ke3 sup ikan ngan laksa(mama bt laksam)..dan hrnih nak makan nasi ayam.insyaallah mama cuba sediakan yer abang.ni baru habuan dr mama..Habuan Dari ALLAH lebih hebat,hingga tak jangkau dik akal.

Prihal mujahidah soghir : Baba&mama kenalkan adik pada masjid dan taraweh.Adik dibawa sekali.miskipun ramai kwn2 mama yg membantah tentang ini.menganggu,kata mereka.Owh takpalah...mg puteri mama tidak bergitu.Dan tepat tamsilan mama dan baba.adik baik2 ajer di tepi mama.1hal lg,mama tak dapat rebut saff depan tahun nih.tak apa lah..biar ajer dibelakang...adik ada bahagian sendiri disitu.sampai habis witir adik masih disitu.miskipun ada gak bab2 merayap.yerlah namapun budakkan?nak dok senyap,bawa barbie la.hahaha.yg penting adik tak nangis,cuma memerhati ja di setiap gaya.sebelum nih hanya nampak mama,baba dan abg jer berjemaah.kali nih ramai lagi....tentu hairan kan?bila imam menyebut "ALLAH" mulut adik gak berbunyi "aahhh"tiap kali habis salam makcik2 didepan dan tepi berpaling melihat adik sambil senyum2.hhehehe...usai terawih.ramai kerumun kami "oi bagus bah.si damit ni"(budak kecik ni bagus)
'ndak nangis kau dyg'(dyg gelaran utk perempuan) sambil tepuk2 adik.ada juga yg cubit2.mama di interview jap,mengenai adik.semoga doa2 makcik2 dan nenek2 aunie nih diaminkan para malaikat.isyaallah.moga anak mama menjadi srikandi solehah...aminnnn.

5 comments:

~MAWAR~ said...

salam..mama annaufal wa aunie..alhamdulillah...abang dan adik ni soleh dan solehah..sejuk perut mama nanti..=)

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

insyaallah..mawar juga anak yg solehah.perut mama skrg pun tgh sejuk.ehehehe.

ummu muhammad said...

mama kesayangan! alhamdulillah suke betul bace pengalaman ibu2 yg sedang menagajr anak2 puase dn solat..insyaAllah ianya bekalan utk kami yg anak kecik lagi..insyaAllah lebih bersedia..belajar melalui pengalaman senior ;)

semoga naufal n aunie membesar sebagai rijal dakwah yg berkualiti disisi Allah...merubah dunia wahai mujahid wa mujahiddah!

ummu muhammad said...

p/s: mama suke header ramadhan nieee...!!

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

ummu muhammad yg dikasihi..alhamdulillah..mg kita smua berjaya mentarbiyah amanah2 Allah ini menjadi sebaik mukmin.

p/s:ehekkk....simple ajerla.header blog ummu muhammad pun mama suka.